Kereszt Magazin – ahol mindent megtalál

mikor a sötét, neon zöldre váltott

Másodperceken múlt, hogy nem a fejemre esett, örökre elhallgattatva gondolataimat, és beírva a hajó nevét Balaton hallhatatlan történetei közé. (Stricz Tamás BorsOnline)

Zölden izzó meteor zuhat a Balatonba

A parti neszek elhalkultak, a szél és a víz finoman egyenletes hangjaitól, és gondolataim kiáltásaitól. Most én lennék az irigyelhető manus, aki magányosan vitorlázik a naplementében méregdrága yacht-ján, és ezt a pillanatot nem osztja meg senkivel a teljes magány öröméért? Talán egy órát csúszkálhattam, hagyva, hogy gondolataim elcsendesüljenek.

250 méterre lehettem a kikötő szájától, mikor a sötét, neon zöldre váltott. Felemeltem a fejem és vagy úgy 3-4 másodpercig gyönyörködtem az égi csodában, az „Ez meg mi?!” gondolattal kitelve. 10 másodperccel a felvillanás után, egy nagy csobbanást hallottam a hátam mögül. Hátra nézve láttam, a sodorvonalamban a körkörös hullámokat a hold fényében. Túl nagy a csobbanás, ahhoz, hogy hal legyen, gondoltam, de akkor mi volt? Végrehajtottam egy 360 fokos fordulót, érintve a csobbanás centrumát. Semmi különös, csend és sötét. Továbbhaladva 3 csomós sebességgel elnyelt a kikötő szája, és beleolvadtak fényeim a part, hullámzó fényei közé. Vitorlázni igazán felemelő érzés tud lenni, de a megérkezés a kikötőbe a legmegnyugtatóbb. Roppant pihentető tudati állapot, odatapadva a partfalhoz elaludni, egy 7 tonnás, lágyan ringó ágyban, mely a legészakiabb pontja a Balatonnak.

a teljes cikk itt olvasható: http://www.borsonline.hu/20120511_zolden_izzo_meteor_zuhat_a_balatonba

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

