Kereszt Magazin – ahol mindent megtalál

Koncert – A Parachute Band újra Magyarországon!

Egy nagyon jó koncert!

A Parachute Band újra Magyarországon!

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

2012. július 31.-én, egy fergeteges koncerten vehettem részt, a Budapesti Golgota Keresztyén gyülekezetben, nagyon sokan voltunk. Ez egy jótékonysági koncert volt. A jegy 500 Ft-ba került, amivel a Golgota Gyülekezet kirgizisztáni misszióját támogatjuk, hiszen hála legyen Istennek, ott is elkezdődött a misszió, és egyre többen adják át az életüket Jézusnak. Most egy játszóteret szeretnének építeni, hiszen nincs játszótér, és ezért a helyiek elhatározták, hogy eladják a kocsijukat és a többi értékes dolgaikat, csak azért, hogy fel tudjanak egy játszóteret építeni. Ezen az estén elég sok pénz gyűlt össze ahhoz, hogy elkezdjék az építését.

Néhány szó az együttesről: Természetesen keresztyének. Parachute Band az együttes neve, és új-zélandiak, a csapat 1995-ben alakult meg. De 2006-ban úgy döntöttek, hogy abbahagyják a zenélést és ezt a 2007-es Parachute fesztiválon jelentették be. Érdekes módon, az együttes nem szűnt meg, az egykori zenészek helyét egy fiatalabb generáció vette át, akik korábban Victor Rose néven tevékenykedtek. A tagcserével természetesen az együttes stílusa és hangzása is azonnal megváltozott. Az új tagoknak már albumuk van, turnéztak világszerte: Amerikában, Kanadában, Ázsiában, Dél Afrikában, az Egyesült Királyságban, Európában, Új-Zélandon és Ausztráliában. Több új-zélandi díjban és elismerésben is részesültek, 2011-es Love without measure című albumuk (Határtalan szeretet) az új-zélandi top 10-es lista első helyezettje volt. Magyarországon most adtak negyedszerre koncertet, én harmadszorra vehettem részt a koncertjükön. Legelőször 2009 május 31-én adtak koncertet Magyarországon, a Westend Tetőkerten a Soul and Gospel fesztiválon, nagyon hálás vagyok, hiszen akkor is ott lehettem, utána 2009 augusztusában is jöttek koncertezni, a Take 5 Jazz Pubban volt a következő, azt sajnos ki kellett hagynom, utána hosszú szünet után újra jöttek Magyarországra 2012 június 2-án, a Reménység Fesztiválra, és most július 31-én itt voltak negyedszerre is. Nagyon vártam már ezt a napot, hiszen nagyon szeretem a stílusukat, és az egész csapatot. Mindenképp az első sorban szerettem volna lenni, és ez meg is adatott, a koncert előtt már fél órával, nagy sürgés-forgás volt, az énekes intézte a dolgokat a beállításokat, jó volt őket újra látni élőben, nagyon közvetlen emberek.

A koncert egy hosszabb intro videó bevezetéssel történt, ami szintén nagyon igényes volt, a legújabb albumukról (Matins Vespers) szólt a bevezető. Utána felállt a csapat és elkezdték a bő másfél órás koncertet, és együtt énekeltük velük az énekeket, többek közt elhangoztak a Come to the River, Living Rain, Mercy, Glorified, Gave It All, Peace on Earth, Saviour of the Broken Heart, Keep the Fire Burning, Promises, In Jesus, The City of the Lord című dalok, és még jó pár dal.

parachute band

Az énekes, egy megható bizonyságot is tett, és felolvasott egy igeverset is: Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. Máté 11,28. Elmondta, hogy  az édesapja lelkipásztor. Utána elmondta, hogy úgy született, hogy az arcához volt nőve a keze, és sokszor meg kellett műteni míg rendbe jött és elválasztották a kezét az arcától. Nagyon sokat csúfolták az iskolában, mindig lenézték. Egy karácsony estén amikor a szülők elmentek a gyülekezetbe szolgálni, akkor elhatározta, hogy megöli magát, hiszen senki sem szereti, mindenki csak lenézi. Sokat sírt, és Istennek azt kiabálta: Utállak! Utállak! Utána pedig azt mondta Istennek, hogyha szeretsz, akkor akadályozd meg azt, hogy, megöljem magam! Ekkor egy hangot hallott, Isten válaszolt neki: Szeretlek Fiam, értékes ember vagy, jöjj és kövess engem! Elindult a megtérés felé, és elfogadta Jézus Krisztust megváltójává, és azóta Őt követi, egy dalt is írt a megtéréséről, a Mercy című dalt.

Nagyon hálás vagyok Istennek, hogy részt vehettem a koncerten, a többi fiatallal. Remélem, hogy még nagyon sokszor jönnek Magyarországra!

Caleb

parachute band
parachute band
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

